In 2012 veranderde Steinmetz | de Compaan in Middin, waarbij ook de drie submerken Inah, Dividu en Senions werden ontwikkeld. Voor deze merken creëerde ik de nieuwe visuele identiteit, waarbij de bestaande vlinder behouden moest blijven.
Aanpak
Ik besloot vanuit de oude stijl meerdere evolutionaire stappen te schetsen; van behoudend tot meer vernieuwend. In deze evolutie nam ik alle bouwstenen van de stijl onder handen, met bijzondere aandacht voor de samenhang tussen Middin en de submerken.
De oude en nieuwe stijl naast elkaar
Concept
Het thema transparantie uit de vlinder heb ik doorgetrokken in de vormentaal, waarin een fragment van een vlindervleugel steeds een soort vizier vormt. De submerken kregen ieder een eigen kleurpalet en een eenvoudiger, meer monotone uitstraling. De kleurpaletten zijn duidelijk familie van elkaar. 
De drie submerken Inah, Dividu en Senions zijn duidelijk familie van het hoofdmerk Middin en van elkaar.
Resultaat
Er is een verfrissende stap voorwaarts gezet, waarbij een samenhangende merkenfamilie met een groot onderscheidend vermogen is gerealiseerd. De fotografie en de kleuren zorgen voor een heldere diversificatie tussen de merken en de transparantie geeft het geheel een dynamische en warme uitstraling. De typografie is leesbaarder en weer helemaal bij de tijd.
De submerken Inah en Dividu werden geparkeerd. In juni 2016 is ook Senions geschrapt. Dit merk gaat nu verder als Middin voor Ouderen.
Naar boven