Karyna is kordaat, maar ook hartelijk en zorgzaam.

Rebranding SOFT Tulip
SOFT Tulip is een Nederlandse NGO die zich al meer dan 20 jaar inzet voor mensen met een beperking in Oekraïne en andere landen in Oost Europa. De organisatie wil betere zorg realiseren, door zorg­professionals te trainen en invloed uit te oefenen via de politiek.
Opdracht
Herpositioneer de organisatie en ontwikkel een nieuwe naam en visuele identiteit.
Aanpak
In gesprekken met SOFT Tulip komen tal van spannende verhalen naar voren over het overwinnen van onmogelijke obstakels. Deze verhalen vormen de basis van de nieuwe positionering.
Concept
Karyna is de held in het verhaal, zij is de zorg­professional die alle obstakels overwint. Ze is kordaat, maar ook hartelijk en zorgzaam. De typografie en kleuren ondersteunen dit. De tulp verwijst naar de oude naam en de
Nederlandse herkomst.
Resultaat
De nieuwe identiteit maakt de organisatie persoonlijk, toegankelijk en een vertrouwenwekkende internationale partner. Het kleurpalet in combinatie met zwart-wit fotografie maken een rijke variatie in no-nonsense communicatie mogelijk.
Vlak voor de introductie durfde de opdrachtgever de stap niet aan en besloot de oude naam te behouden. Omdat ik nog steeds 100% achter deze case sta, toon ik het alsnog in mijn portfolio.
Naar boven